Bird & Bird Danmark til tops i Chambers Europe 2020

Bird & Bird Danmark rykker op i den højeste kategori (band 1) indenfor Technology, Media & Telecoms (TMT) i årets udgave af Chambers Europe. Med rangeringen styrker Bird & Bird sin førerposition som juridisk rådgiver indenfor teknologi, medier og kommunikation i Danmark.

Det anerkendte ranking-bureau Chambers & Partners identificerer og rangerer hvert år de bedste advokater og advokatfirmaer over hele verden indenfor mere end 180 juridiske specialområder. Rangeringen sker på baggrund af en lang række interviews med klienter og konkurrenter.

Markedsledende Tech & Comms team

I sin vurdering af Bird & Bird Danmark skriver Chambers and Partners: "Highly acclaimed international practice noted for its experience of handling mandates within the IT sector. Advises on a wide range of matters, including outsourcing, data protection, public procurement, compliance projects and M&A. Remains well regarded for handling licensing, e-commerce and digital media issues. Also represents clients in a broad range of commercial and regulatory TMT disputes. Clients include a number of public sector bodies alongside significant domestic and international corporates. Has additional experience in arbitration."

Klienter citeres i guiden bl.a. for, at Bird & Birds Tech & Comms team hurtigt danner sig et overblik over selv de mest komplekse tekniske aspekter og fremhæver endvidere Bird & Birds internationale udsyn og rækkevidde.

Stærke individuelle profiler

Også i de individuelle rangeringer excellerer Bird & Birds danske tech-advokater. Jesper Langemark er individuelt rangeret i band 1 inden for IT & Outsourcing, Nicolai Dragsted er rangeret i band 3, mens Lau Normann Jørgensen topper kategorien som "star individual".

Om Jesper Langemark hedder det, at han "is always a step ahead and is deeply knowledgeable about the IT business and the IT market. You are never in doubt that he is the strategist that you want to have on your side."

De adspurgte klienter fremhæver bl.a. Lau Normann Jørgensens "grasp of the technical details," og at han har en "very good understanding of IT".

Nicolai Dragsted anerkendes for "his considerable expertise and knowledge within the IT sector. He is adept at assisting clients with ERP contracts and procurement projects".

Inden for ansættelsesret er Søren Narv Pedersen, som er partner og leder af Bird & Birds internationale HR Services Group i Danmark, individuelt rangeret i band 3 med følgende omtale: "Advises clients on mass redundancies, immigration issues and employment matters related to transactions. He has a particular focus on cross-border work, representing clients in the IT, food and beverage and telecom sectors."

Se alle de rangerede advokater og advokathuse i Chambers Europe 2020 guide her

Nyheder & transaktioner

Se mere

Deal