Bird & Bird optager anerkendt IT og outsourcing-advokat som partner og styrker sin position som et af de stærkeste Tech & Comms teams i Danmark

Bird & Bird har optaget Jan Ussing Andersen som partner i Danmark indenfor Commercial med særligt fokus på Tech & Comms. Optagelsen af Jan som partner er en vigtig del af den overordnede strategi for Tech & Comms sektorgruppen og styrker Bird & Birds position og rådgivningskapacitet indenfor IT og outsourcing i Danmark og Norden.

Jan har arbejdet med IT og outsourcing i mere end 15 år og er en af landets mest erfarne rådgivere på området. Jan håndterer alle typer juridiske sager indenfor outsourcing og teknologi med et særligt fokus på regulerede brancher som telecom og finans, og han har været juridisk rådgiver på flere banebrydende projekter i Danmark. Jan rådgiver klienter om forhold så som aftalestruktur, servicemodeller, organisering af outsourcede funktioner samt indkøbsprocesstrategi og ledelse. Jan kommer fra en stilling som TMT-partner hos Kromann Reumert.

"Jeg glæder mig til at arbejde i et advokatfirma, hvor Tech & Comms er kardinalpunktet både nationalt og internationalt. Som et at de eneste internationale advokatfirmaer i Danmark giver Bird & Birds globale tilstedeværelse mig mulighed for at udbygge mit fagområde lokalt og på tværs af landegrænser og for endnu bedre at kunne rådgive nye og eksisterende klienter. Jeg tror på, at jeg kan gøre en forskel og være med til at positionere Bird & Bird som et af de førende advokatfirmaer indenfor teknologi og outsourcing i Danmark," siger Jan Ussing Andersen.

Førende indenfor Tech & Comms i Danmark og Norden

Jan Ussing Andersen skal sammen med det danske Tech & Comms team, som frontes af Co-Heads Jesper Langemark og Lau Normann Jørgensen samt partnerne Julie Bak-Larsen og Martin von Haller Grønbæk, udbygge sektorgruppen og styrke den strategiske målsætning om at være det førende advokatfirma for virksomheder og organisationer, der ændres af den digitale verden eller går forrest i den digitale udvikling.

Jesper Langemark, Co-Head for Tech & Comms i Bird & Bird Danmark siger: ”Vi ser det som et forretningsmæssigt og kulturelt match. Jans ekspertise og specifikke erfaring med store teknologi- og outsourcing-projekter styrker vores Tech & Comms profil i Europa og i særdeleshed vores unikke rådgivningskapacitet i den nordiske region. Som menneske passer Jan også godt ind, vi deler samme værdisæt, og det er en fornøjelse at kunne byde Jan velkommen på holdet."

Nyheder & transaktioner

Se mere

Bird & Bird rådgiver Novo Nordisk Fonden og Danish Centre for AI Innovation, som skal huse en af verdens mest avancerede AI-supercomputere

apr 15 2024