Monique Wadsted - ny Partner på Bird & Bird

12-2018

Bird & Bird expanderar vid årsskiftet med rekrytering av advokat Monique Wadsted som ny partner i IP och Media, Entertainment & Sport-gruppen på Stockholmskontoret.

- Vi är väldigt glada över att välkomna Monique till vår nordiska IP-grupp. Moniques imponerande erfarenhet och kunskap inom media- och underhållningsbranschen är gedigen och passar perfekt in i vår kärnverksamhet. Jag ser fram emot att tillsammans med Monique bygga vidare vår verksamhet säger Gabriel Lidman, ansvarig för Bird & Birds nordiska IP-grupp.

Monique Wadsted är bland annat känd för att ha representerat den amerikanska filmindustrin mot den svenska fildelningssidan "The Pirate Bay" och hon företrädde även en av parterna i det uppmärksammade fallet "Svensson m.fl. C-466/12" rörande länkning och upphovsrätt i EU-domstolen. Monique har också biträtt ett flera parter i Högsta domstolen och är rankad i Legal500:s "Hall of Fame" för sin långa erfarenhet inom immaterialrätt och expertis inom mediasektorn.

- Bird & Bird är en av världens finaste advokatbyråer inom mina områden och också mycket framstående när det gäller allmän affärsjuridik. Jag är väldigt stolt och glad att ansluta mig till byrån, säger Monique Wadsted.

- Bird & Bird has always focused on advising clients being changed by technology and the digital world, and nowhere is this truer than in the media sector. Having Monique Wadsted on board will strengthen and broaden the services we provide to our clients – many of whom are true pioneers in the sector, so we're delighted to have her on board, kommenterar Phil Sherrell, internationellt ansvaring för Media, Entertainment and Sport-gruppen.