Fortsätter tillväxten i dataspelsbranschen att öka? Årets spelutvecklarindex presenteras på Invest in Games imorgon

09-2018

Visste du att var tionde person i världen någon gång har spelat ett svenskt spel? Eller att den genomsnittliga årliga tillväxten (CAGR) för den svenska branschen sedan 2006 är 35 procent?* Den svenska spelindustrin är en framgångssaga som fortsätter växa – vill du vara med och se det hända?

Onsdagen den 12 september bjuder Dataspelsbranschen, Bird & Bird och Nasdaq in till Invest in Games, branschens främsta mötesplats för investerare och spelutvecklare med fokus på trender och affärsmöjligheter inom dataspelsindustrin.

2018 års Spelutvecklarindex presenteras och börsnoterade spelutvecklare och investerare diskuterar i panelerna Being a Games Studio on the Stock Market och In the head of an Games Investor. Årets keynote,"The Next 2 Billion Players - The Inevitable Global Growth of Games", hålls av Kate Edwards, tidigare Executive Director för International Game Developers Association (IGDA), CEO och konsult på Geogrify, styrelseledamot för Take This.

Dagen avslutas med det klassiska Draknästet där fyra spelutvecklare får möjligheten att presentera sin affärsidé och spel inför en expertjury. I år gästas juryn av ingen mindre än 2016 års vinnare av Draknästet, Petter Henriksson, som med Landfall Games nått stor framgång de senaste åren.

Invest in Games 2018 äger rum på Nasdaq OMX, Tullvaktsvägen 15, Stockholm, 12 september kl 11.30-17.30. Mer info finns på https://www.twobirds.com/sv/events/sweden/2018/invest-in-games-2018

*Spelutvecklarindex 2017-2018 sid 8 & 4, https://dataspelsbranschen.se/spelutvecklarindex