Bird & Birds nordiska transaktionsgrupp fortsätter att växa - Ola Lidström ansluter som delägare

10-2018

Bird & Bird utser Ola Lidström till ny delägare och expanderar därmed sin nordiska transaktionsgrupp.

Ola Lidström, som närmast kommer från Hamilton, är kapitalmarknadsjurist med särskild fokus på börsintroduktioner, företrädesemissioner, offentliga bud, återköp och andra kapitalmarknadstransaktioner, både inom Norden och internationellt. Olas expertis innefattar vidare juridisk rådgivning kring aktierelaterade incitamentsprogram och finansiell reglering och han har ett särskilt fokus på klienter inom Life Sciences & Healthcare-sektorn.

Mårten Willamo, managing partner på Bird & Bird i Stockholm och ansvarig för den nordiska transaktionsgruppen kommenterar: "Olas gedigna kunskap och erfarenhet stärker vårt kapitalmarknadserbjudande i Stockholm betydligt. Den nordiska transaktionsgruppen fortsätter att växa och vi är mycket glada att Ola ansluter till vårt team – genom Olas tillträde kan vi lägga ytterligare en dimension till vårt redan starka erbjudande."

Ola tillägger: "Jag är mycket glad att ansluta till Bird & Bird, en internationell byrå med en etablerad närvaro i Stockholm. Kombinationen av Bird & Birds starka tech- och life science-fokus och den växande nordiska och internationella kapitalmarknadsverksamheten skapar en fantastisk möjlighet att bygga ett omfattande erbjudande för svenska och nordiska Life Science & Healthcare-företag."