Bird & Bird biträder i nordisk techtransaktion när Caseking köper Trigono

03 november 2017

Bird & Bird har biträtt Equistone-ägda Caseking vid förvärvet av svenska mjuk- och hårdvarudistributören Trigono AB, med dotterbolag i Norge, från holdingbolaget Bratt International.

Caseking grundades i Berlin 2003 och är en ledande europeisk onlinedistributör av högkvalitativa gaming- och PC-tillbehör inom B2B- och B2C-segementen. Caseking har under de senaste åren expanderat stadigt på den europeiska marknaden med förvärv av bl.a. brittiska Overclockers UK och ungerska Kelly-tech. Förvärvet av Trigono stärker Caseking-gruppens position i Skandinavien. Caseking har totalt ca 250 anställda och verksamheten finns idag i Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Ungern, Portugal, Beneluxländerna, Canada, Taiwan och nu också i Sverige och Norge.

- Bird & Bird har lång erfarenhet av att arbeta med bolag inom techbranschen och en av våra styrkor är just  industrikunskapen.  Den här typen av transaktion ställer stora krav på oss som rådgivare beträffande kunskap och insikt om kundens marknad och tillsammans med vår nordiska närvaro gör det Bird & Birds erbjudande unikt, säger Mårten Willamo, Co-Head och partner på Bird & Bird Stockholm.

Bird & Birds team bestod av Mårten Willamo, Johanna Wärnberg, Sebastian Westerling, Emina Gaspar-Vrana, Ottilia Boström och Josefin Hellquist.