Henri Kaikkosesta Bird & Birdin Helsingin toimiston IP-osakas

Bird & Birdin Helsingin toimiston uudeksi osakkaaksi on kutsuttu asianajaja Henri Kaikkonen, joka aloittaa samalla toimiston Immateriaalioikeudet-ryhmän vetäjänä.

Kaikkonen on toiminut asianajoalalla 10 vuotta, joiden aikana hän on työskennellyt monipuolisesti erilaisten IP-, markkinointi- ja teknologiaoikeutta koskevien riitojen, sopimusneuvotteluiden ja yritysjärjestelyiden parissa. Hän on työskennellyt niin arvostettujen suomalaisten kuin kansainvälistenkin brändien kanssa neuvoen asiakkaita tavaramerkkejä, patentteja, tekijänoikeuksia, liikesalaisuuksia, verkkotunnuksia, tuoteväärennöksiä, IP-oikeuksien omistajuutta, markkinointia, kuluttajansuojaa, sopimatonta menettelyä elinkeinotoiminnassa, lisensointia ja IT-projekteja koskevissa erimielisyyksissä. Henri on myös erikoistunut brändien suojaamiseen, väitemenettelyihin, rinnakkaiselosopimuksiin, ennakkotutkimuksiin ja muihin IPR-strategioiden laatimiseen ja toteutukseen liittyviin tehtäviin.

Kaikkosella on kokemusta myös lukuisista yritysjärjestelyihin liittyvistä IP-oikeuksien lisensointia tai siirtoa koskevista sopimuksista, useiden teknologiansiirtosopimusten neuvottelemisesta sekä uuden aineettoman pääoman luomiseen tähtäävistä tutkimus- ja kehityshankkeista. Immateriaalioikeuksien lisäksi Kaikkonen neuvoo teknologiayritysasiakkaita sopimusasioissa.

Bird & Birdin liiketoimintaa Pohjoismaissa johtava osakas Jori Taipale ja Bird & Birdin Helsingin toimiston toimitusjohtaja Mikko Ahonen kommentoivat: ”Kaikkosen nimitys Helsingin toimistomme Immateriaalioikeudet-ryhmän vetäjäksi syventää entisestään asiantuntijuuttamme monimutkaisten IP-kysymysten saralla. Hänen laaja-alainen osaamisensa immateriaalioikeuksien saralla ei vahvista vain Helsingin toimistomme palvelutarjontaa, vaan koko Bird & Birdin kansainvälistä asiantuntijaverkostoa.”

Christian Harmsen ja Morag Macdonald, Bird & Birdin kansainvälisen Immateriaalioikeudet-ryhmän vetäjät lisäävät: ”Toivotamme Henrin lämpimästi tervetulleeksi Bird & Birdille. Hänen syvällinen IP-oikeutta koskeva kokemuksensa toimistomme ydinalueilla ja teknologiaan keskittyminen tuovat lisävahvuustasoa jo valmiiksi erinomaiseen tiimiin Suomessa. Odotamme innolla, että voimme työskennellä hänen kanssaan tarjonnan kehittämisessä sekä Suomessa, että kansainvälisesti.”

Henri Kaikkonen sanoo: ”Vain harvoilla IP-juristeilla on aito mahdollisuus hyödyntää Bird & Birdin kaltaisen, kansainvälisen IP- ja teknologiajohtajan osaamista ja mainetta. Odotan kovasti, että pääsen yhdistämään kokemukseni tähän ja kehittämään Bird & Birdin Suomen IP-praktiikkaa.”

Bird & Bird edusti Sponosa Group Oy:tä sen ostaessa Airfil Oy:n

huhtik. 24 2024

News

Asianajaja Risto Sipilälle laamannin arvonimi