Risto Sipilä nimitetty Senior Counseliksi Bird & Birdin Riitojen ratkaisu -ryhmään

Asianajaja, varatuomari Risto Sipilä on nimitetty Asianajotoimisto Bird & Birdin Riitojen ratkaisu -ryhmän asiantuntijaksi (Senior Counsel) Helsingin toimistoon.

Risto on arvostettu asianajoalan ammattilainen, joka tunnetaan Suomen asianajokentässä myös monivuotisista luottamustoimistaan Helsingin Asianajajayhdistyksessä ja Suomen Asianajajaliitossa, jossa hän toimi viimeksi puheenjohtajana 2013–2016. Ristolla on laaja kokemus myös kansainvälisistä tehtävistä mukaan lukien Suomen Asianajajaliiton edustaminen arvostetuissa CCBE:ssa (The Council of Bars and Law Societies of Europe) ja IBA:ssa (International Bar Association).

Luottamustehtävien ohessa Risto on toiminut vaativissa asiantuntijatehtävissä sekä Yhdysvalloissa että useissa Suomen johtaviin kuuluvissa asianajotoimistoissa. Vuoden 2016 lopulla Risto nimitettiin jäseneksi tuomarinkoulutuslautakuntaan, jonka tehtävänä on huolehtia tuomareiden ja tuomioistuinlaitoksen muun lainkäyttöhenkilöstön koulutuksesta yhteistyössä oikeusministeriön ja tuomioistuinten kanssa. Riitojen ratkaisun ohella Risto on erikoistunut rakennus- ja kiinteistöoikeuteen.

Bird & Birdin Riitojen ratkaisu -asiantuntijaryhmän vetäjä, asianajaja, osakas Tom Vapaavuori kommentoi: "Risto on erittäin arvostettu asiantuntija alallaan. Hänen laaja-alainen osaamisensa ja mittava kokemuksensa rakennusoikeudesta ja riitojen ratkaisusta kehittävät palveluamme entisestään ja tuovat varmasti lisäarvoa asiakkaillemme."

"Olen erittäin innostunut liittyessäni mukaan Bird & Birdin vahvaan rakentamis- ja riitojenratkaisupraktiikkaan", Risto kommentoi.

Bird & Bird edusti Sponosa Group Oy:tä sen ostaessa Airfil Oy:n

huhtik. 24 2024

News

Asianajaja Risto Sipilälle laamannin arvonimi