Bird & Bird åbner repræsentationskontor i Berlin

06-2019

Den 1. juli 2019 åbner Bird & Bird dørene for sit 30. kontor – et repræsentationskontor i Berlin.

Det nye repræsentationskontor i Berlin vil være et vigtigt redskab for udviklingen og fastholdelsen af eksisterende klienter samt udvide mulighederne for at tiltrække nye klienter i forlængelse af firmaets eksisterende tyske kontorer i Düsseldorf, München, Frankfurt og Hamborg.

Det nye kontor i Berlin vil blive brugt til møder med klienter samt konferencer og arrangementer, men derudover også som fleksibelt kontor for Bird & Bird medarbejdere i Tyskland og fra udlandet – især i forbindelse med rådgivning af lokale projekter og transaktioner.

Kontor i Berlins tech-centrum

Sven-Erik Heun, partner og Head of Bird & Bird i Tyskland, siger: "Som advokatfirma med et enestående omdømme indenfor teknologi, offentlige udbud, international handel, regulering og IP ønsker vi at være til stede i Berlin. Byen har udviklet et centrum for etablerede teknologivirksomheder og venturekapital, såvel som for start-ups med fokus på digitalisering, fintech, e-handel og medier. Desuden er den tyske hovedstad centrum for mange ministerier og offentlige myndigheder, der ligeledes efterspørger juridisk rådgivning. Alt dette rammer indenfor vores fokus på teknologirelaterede virksomheder. Med vores tilstedeværelse i Berlin skaber vi en moderne platform for møder med vores klienter og opfylder dermed deres forventninger til et innovativt og fleksibelt advokatfirma."

David Kerr, CEO for Bird & Bird, udtaler: "Bird & Bird har en meget klar og unik strategi – at være det førende advokatfirma for organisationer, der forandres af den digitale verden eller går forrest for udviklingen i den digitale verden. Derfor er det et naturligt skridt for os at åbne et repræsentationskontor i Berlin. At komme tættere på vores klienter ved at være til stede i Berlins centrum af teknologi giver os mulighed for at levere den bedst mulige service – som altid er vores overordnede mål."