Bird & Bird stärker IT-gruppen med strategisk rekrytering – Fredrik Ahlesten från Capgemini ny Senior Associate

30 september 2011

Fredrik Ahlesten kommer närmast från Capgemini Sverige AB där han arbetat som chefsjurist och bland annat varit involverad i stora outsourcingaffärer. Rekryteringen går i linje med Bird & Birds engagemang inom utvalda branscher, däribland IT.

- Vi är mycket glada att Fredrik tackat ja till att börja hos oss. Hans erfarenhet från IT-företag i kombination med hans juridiska spetskompetens gör att vi ännu bättre kan möta våra klienters högt ställda förväntningar, säger Jim Runsten, delägare och ansvarig för IT-branschgruppen.

Bird & Bird har sedan länge arbetat nära företag i IT-branschen och är aktiva genom medlems- och partnerskap i branschorganisationer och nätverk som Dataspelsbranschen, ITechLaw och Dataföreningen. Bird & Bird toprankas kontinuerligt av de ledande internationella rankinginstitut Legal 500 och Chambers & Partners inom IT, telekom och media.

- Vi är just nu inne i en expansiv fas där vi självklart behåller fokus på våra nyckelbranscher. Fredriks profil och bakgrund passar perfekt in i vårt IT-team, säger Katarina Nordblom Åhlberg.

- Hos Bird & Bird kommer jag ha möjlighet att fortsätta arbeta i en internationell miljö med komplexa och gränsöverskridande affärer. Bird & Birds internationella prägel och utvecklade branschfokus känns spännande och jag ser fram emot att få samarbeta och utväxla erfarenheter med kollegor i andra länder, säger Fredrik Ahlesten.

För mer information var vänlig kontakta:

Jim Runsten
Delägare