Bird & Bird öppnar kontor i Hamburg

20 april 2011

Den 1 maj 2011 öppnar Bird & Bird sitt fjärde tyska kontor. Det nya kontoret i Hamburg blir Bird & Birds 22:a och det första nya europeiska kontoret sedan expansionen i Centraleuropa i september 2008.

Det sex jurister starka teamet som ansluter till Bird & Bird den 1 maj arbetar just nu under namnet Recore Business Lawyers LLP och specialicerar sig på fastighetsrätt, corporate/M&A och omstruktureringar. Inom kort kommer kontorets erbjudande även att omfatta kommersiell rätt och övriga områden inom affärsjuridik.

Frank Moerchen och Thomas Demmel blir delägare i Bird & Bird, Oliver Köster, Kurt Luka och Ole Brühl ansluter som Senior European Consultants och Gertrun Romeis som biträdande jurist.

David Kerr, Bird & Birds CEO kommenterar: “Vårt nya kontor i Hamburg stärker vår närvaro i den norra delen av Europa genom att skapa en stark länk mellan kontoren i övriga Tyskland, Stockholm och Helsingfors.”

Hamburg är ett mycket viktigt kommersiellt centrum för flera av våra valda branscher och vi ser fram emot att biträda nya och existerande klienter från kontoret. Vi önskar medarbetarna i det nya teamet välkomna till Bird & Bird och ser fram emot att utöka och utveckla erbjudandet för klienterna i den här regionen.”

Frank Moerchen kommenterar: “Det är mycket spännande för oss att bli en del av det stora interna nätverket inom Bird & Bird och vi hoppas kunna bidra med vår kunskap och erfarenhet för att både utöka Bird & Birds corporategrupp och den existerande klientstocken. Vi ser fram emot att arbeta med spännande projekt i ett nytt sammanhang.

Katarina Nordblom Åhlberg, Managing Partner på Bird & Bird i Stockholm,
kommenterar: ”Vi är mycket glada att välkomna våra nya kollegor till Bird & Bird. Genom den geografiska närheten kommer Hamburgkontoret att bli en extra viktig samarbetspartner för oss i Norden.”

För mer information kontakta:

Katarina Nordblom Åhlberg
Managing Partner Stockholm