Bird & Bird ledande inom immaterialrätt

16 april 2012

Bird & Bird utsågs nyligen till Law Firm of the Year av Managing Intellectual Property. Immateralrättsgruppen behåller dessutom sin långvariga toppranking i Legal 500:s EMEA-guide.

Bird & Birds Stockholmskontor mottog nyligen det prestigefyllda priset ”Law Firm of the Year” på Managing Intellectual Propertys (MIP) Global Awards i London. Bird & Bird behåller också sin placering som en av de ledande advokatbyråerna i Sverige i kategorin ”Intellectual Property and Media” när det oberoende rankingbolaget Legal 500 nyligen publicerade resultaten av årets undersökning. Underlaget till rankingen baseras på intervjuer med klienter, bolagsjurister och jurister på konkurrerande byråer.

Gruppen rekommederas dessutom av flera andra ledande rankinginstitut, bl.a. Chambers and Partners, PLC Which Lawyer, IAM Licensing 250 och World Trademark Review (WTR).

- Det är fantastiskt roligt att ha fått motta MIP:s pris för årets byrå. Tillsammans med vår fortsatta förstaplacering inom immaterialrätt i Legal 500:s guide bekräftar det vår postion som marknadsledande, säger Sara Sparring som är ansvarig för immaterialrättsgruppen på Stockholmskontoret.

Stockholmskontorets immaterialrättsgrupp är en del i det större internationella teamet som innefattar 240 immaterialrättsjurister från alla Bird & Birds kontor. Det prisbelönta teamet  är internationellt erkänt för sin expertis inom immaterialrätt och topprankas kontinuerligt av de ledande rankinginstituten Legal 500,  Chambers and Partners, IAM (Intellectual Asset Management), PLC Which Lawyer, MIP (Managing Intellectual Property) och WRT 1000 (World Trademark Review).

Mer information:

Sara Sparring, Delägare Bird & Bird,