Bird & Bird expanderar inom offentlig upphandling

12 oktober 2011

Catharina Baerselman rekryteras som ansvarig för Bird & Birds grupp inom offentlig upphandling och Christoffer Stavenow ansluter till gruppen.

- I dagsläget har vi ett flertal större uppdrag inom området offentlig upphandling och vi ser nu fram emot att kunna samla vår kompetens under Catharina Baerselmans ledning. Catharina Baerselman har, förutom expertis inom offentlig upphandling, även mångårig erfarenhet som processadvokat. Jag ser detta som en stor fördel i upphandlingsprocesserna, säger Katarina Nordblom Åhlberg, Managing partner för Bird & Bird.

Den offentliga sektorn upphandlar årligen för ca 500 miljarder kr bara i Sverige. Kunskap om upphandlingsreglerna är avgörande för en sund konkurrens och bra upphandlingsresultat för både upphandlande myndigheter och leverantörer.

- Bird & Birds internationella närvaro och samlade erfarenhet samt fokus på ett stort antal branscher som ofta är föremål för offentlig upphandling ger en unik plattform för att vidareutveckla denna verksamhet. Vi kan erbjuda biträde då leverantörer från olika EU-länder lämnar anbud i Sverige respektive hjälpa svenska klienter när de lämnar anbud i andra EU-länder. Vi biträder också upphandlande myndigheter. Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor erbjuda förstklassigt stöd inom offentlig upphandling, säger Catharina Baerselman.

Catharina Baerselman kommer närmast från A1 Advokater där hon har varit verksam som delägare och advokat. Innan dess var hon delägare på Advokatfirman Södermark. Christoffer Stavenow kommer från egen verksamhet som upphandlingsjurist.
Catharina Baerselman börjar den 17e oktober och Christoffer Stavenow den första november.

För mer information:

Katarina Nordblom Åhlberg, Managing Partner Stockholm, Bird & Bird,