Bird & Bird biträder Index Ventures vid andra investeringsomgången i iZettle AB

20 juni 2012

Bird & Bird har biträtt det ledande riskkapitalbolaget Index Ventures i dess följdinvestering i svenska iZettle AB. Medinvesterare, förutom Creandum som även deltog i den första investeringsrundan tillsammans med Index Ventures, är Greylock Partners, Northzone, MasterCard och SEB Private Equity.

Index Ventures är ett ledande riskkapitalbolag som sedan 1996  investerar i bolag aktiva  inom teknologi, biotech och clean tech.  Precis som Bird & Bird är Indexs verksamhet fokuserad mot bland annat IT och life sciences-branscherna, där man hjälper entreprenörer att utveckla marknadsledande företag.

iZettle AB grundades i Stockholm 2010 och tillhandahåller säkra mobila betalningstjänster för privatpersoner och småföretagare. Genom den kostnadsfria iZettle-appen för iPhone, iPad och iPod touch och en kortläsare kan kortbetalning göras direkt genom exempelvis telefonen.

Det nyinvesterade  kapitalet  om totalt 25  miljoner euro ger iZettle AB möjlighet att utveckla tjänsterna ytterligare och expandera verksamheten utanför Sverige.

Bird & Birds team bestod av delägaren Andreas Börjesson och biträdande jurist Oskar Arndt.

Mer information:

Andreas Börjesson, Delägare Bird & Bird,