Bird & Bird behåller toppranking inom TMT

06 april 2011

Bird & Bird blev i år återigen rankade som marknadsledare av Legal 500 inom branscherna IT, telekom och media.

Bird & Bird i Sverige behåller sin placering som en av de ledande advokatbyråerna i Sverige inom kategorierna ”IT and Telecom” och ”Intellectual Property and Media” när det oberoende rankingbolaget Legal 500 nyligen publicerade resultaten av årets undersökning. Underlaget till rankingen baseras på intervjuer med bolagsjurister, klienter och ledande advokater. Även rankingbolaget Chambers & Partners rankar Bird & Bird som 1:a inom sin motsvarande kategori ”TMT”.

Johan Tydén (telekom), Jim Runsten (IT) och Staffan Boström (media) är de ansvariga delägarna för TMT-teamet på Bird & Birds Stockholmskontor som idag består av ett 30-tal jurister.

Jim Runsten, ansvarig för IT-gruppen, kommenterar: "Vi är väldigt glada att Legal 500 fortsatt bekräftar vår position i TMT-branschen.  Bird & Birds mångåriga engagemang i branschen, såväl i Stockholm som internationellt, kombinerat med långvariga och goda relationer med en namnkunnig klientbas gör att vi utvecklar vår ledande ställning på marknaden."

Bird & Bird har gedigen erfarenhet av att arbeta med klienter inom IT, telekom och media och är kontinuerligt aktiva i dessa branscher genom medlems- och partnerskap i  branschorganisationer och nätverk som Dataspelsbranschen och Kista Mobile & Multimedia Network, som efterfrågade föreläsare och experter på universitet, företag och branschevent som Kristallen, MIPTV och Mobile World Congress i Barcelona, och som initiativtagare till aktiviteter som Your Industry & TMT och Invest In Games.

- Slut -

För mer information kontakta:

Fredrika Ahnborg
Marknad
Email: fredrika.ahnborg@twobirds.com

Om Bird & Bird

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med särskild inriktning på vissa branscher. Vi har kontor i Beijing, Bratislava, Bryssel, Budapest, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Helsingfors, Hong Kong, London, Lyon, Madrid, Milano, München, Paris, Prag, Rom, Shanghai, Singapore, Stockholm och Warszawa.