Bird & Bird förstärker erbjudandet till Tech & Comms med ny seniorkonsult.

17 oktober 2016

Bird & Bird välkomnar idag Hampus Vallien som seniorkonsult till deras Stockholmskontor. Rekryteringen är ett steg i Bird & Birds nordiska tillväxtstrategi och innebär att advokatbyrån stärker sitt erbjudande inom Tech & Comms.

Hampus arbetade på Bird & Bird i början av millennieskiftet med bland annat mobiloperatören 3 som klient. 2003 rekryterades Hampus till 3 där han sedan 2005 haft rollen som Head of Legal med ansvar för all kommersiell juridik. Under sin tid hos operatören har han byggt upp och lett ett team om sex bolagsjurister.

Efter mer än ett decennium som juristchef förvärvade Hampus och hans sambo ett av Sveriges största privatägda konstmuseer, VIDA Museum & Konsthall på Öland. I samband med förvärvet valde han att ta en paus från affärsjuridiken och efter en framgångsrik första säsong värvas han nu till Bird & Birds Tech & Comms-team seniorkonsult.

- Det är med stor glädje vi välkomnar Hampus tillbaka till Bird & Bird. Han kommer att spela en viktig roll i vidareutvecklingen av vårt erbjudande och vi ser fram emot att växa vårt Tech & Comms-team med Hampus kompetens och erfarenhet från sina år på 3, säger Hans Svensson, Managing Partner på Stockholmskontoret.

- Jag ser fram emot att bli en del av den spännande satsning Bird & Bird gör inom Tech & Comms och med min mångåriga relation till advokatbyrån känns det som en naturlig och väldigt kul utmaning att anta, säger Hampus Vallien.

Hampus påbörjar sin nya tjänst idag den 17 oktober.