Bird & Bird och Dataspelsbranschen firar 10:e upplagan av Invest in Games

09 september 2015

Onsdagen den 9 september bjuder Dataspelsbranschen, Bird & Bird och Nasdaq OMX återigen in till branschens främsta mötesplats för investerare och spelutvecklare med fokus på trender och affärsmöjligheter inom dataspelsindustrin. Årets Spelutvecklarindex redovisas och branschens samlade kompetens deltar och delar med sig av sina erfarenheter. Precis som tidigare år får ett utvalt antal spelutvecklare möjlighet att presentera sina produkter i ett draknäste inför en expertpanel med representanter från Warner Bros Entertainment, Apegroup Group AB, STOAF och Microsoft Minecraft Redmond Team.

- Vår ambition när vi tillsammans med Dataspelsbranschen drog igång det här initiativet var att skapa en mötesplats för spelutvecklare och investerare för att hjälpa till att skapa förutsättningar för en fortsatt och stark tillväxt i branschen. I år är det tionde gången som Invest in Games arrangeras. Initiativet har blivit en uppskattad och meningsfull tradition och det är vi väldigt glada för, säger Jerker Edström som är delägare på Bird & Bird.

Peter Zetterberg, Director of Programs & Partners, Microsoft Minecraft Redmond Team, står för årets keynote. Peter är en av branschens mest renommerade talangscouter och affärsutvecklare, och var drivande bakom Microsofts köp av Mojang. Han grundade Microsoft Game Camp tillsammans med Gothia Science Park och har tidigare utmärkt sig som medgrundare och Senior Director av den svenska spelutvecklaren UDS.

På programmet står även spektakulära case, där bl.a. Patrik Palm (CEO, Hansoft) pratar om det “dolda spelundret” och Sigurlina Ingvarsdottir (Senior Producer, DICE) berättar om sina erfarenheter med Star Wars Battlefront – ett av världens hetaste spelprojekt.

Invest in Games 2015 äger rum på Nasdaq OMX, Tullvaktsvägen 15, Stockholm, 9 september kl 11.00-17.30.