Bird & Bird biträder Scandinavian Masters AB vid överlåtelse av rättigheterna till Sveriges mest prestigefyllda golftävling

15 oktober 2013

Bird & Bird har biträtt Scandinavian Masters AB, vid överlåtelse av rättigheterna till golftävlingen Nordea Masters till PR Event i Båstad AB. PR Event ingår i Lagardére Unlimited-koncernen.

Golftävlingen Scandinavian Masters spelades för första gången 1991 och har snabbt etablerat sig som en av de mest prestigefyllda tävlingarna på PGA European Tour.

Idag spelas tävlingen under namnet Nordea Masters och är numera en av de publikmässigt största av totalt över 40 tävlingar på den europeiska golftouren. Det är bara British Open, med 139-åriga anor, som lockar fler åskådare. Tävlingen har de senaste tre åren spelats på Bro Hof Slott utanför Stockholm och arrangeras nästa år på PGA National i Skåne.

Bird & Bird är en av Europas ledande advokatbyråer inom sportrelaterad juridik. Bland våra klienter finns såväl tävlingsarrangörer, mediabolag och sportklubbar som idrottsförbund och enskilda idrottsmän.
Bird & Birds team bestod av ansvarig delägare Rickard Poppelman och advokat Per Svanteson från Stockholmskontorets arbetsgrupp för sport och media.

Mer information:

Rickard Poppelman, delägare Bird & Bird, 08 506 320 35, rickard.poppelman@twobirds.com

Fredrika Ahnborg, Marknad & PR Bird & Bird, 08 501 097 21, fredrika.ahnborg@twobirds.com