Bird & Bird utsedda till "Mest innovativa advokatbyrå"

03 december 2013

Bird & Bird har utsetts till "Mest innovativa advokatbyrå" i sjätte upplagan av Regis kvalitets- och Mest innovativa byråbranschstudie Årets Advokatbyrå som genomförs i samarbete med Bolagsjuristernas Förening. 2013 års vinnare meddelades under prisutdelningen den 28 november 2013.

Totalt kvalificerade sig 29 advokatbyråer i Årets Advokatbyrå 2013 och resultaten i studien baserades på närmare 1300 klientomdömen.

Utmärkelsen "Mest innovativa advokatbyrå" tilldelas den byrå som uppfattas som mest innovativ av sina klienter i kategorin "Advokatbyråer över 100 mkr". Med innovativ menas att byrån upplevs som mer nytänkande och kreativ än advokatbyråer generellt.

- Vi har förmånen att arbeta med intressanta och utvecklingsintensiva företag inom alla våra fokusbranscher. Att hela tiden utmana vår egen roll och vad vi kan tillföra för att ge våra klienter bästa möjliga service är i fokus för oss. Titeln "Mest innovativa advokatbyrå" är ett bevis på våra klienters uppskattning och vi är väldigt glada att få detta erkännande, säger Katarina Åhlberg, managing partner på Stockholmskontoret.

Mer information:

Katarina Åhlberg, managing partner Bird & Bird,