Bird & Bird biträder PlayAd i samarbetsavtal om TT Play - Sveriges första syndikerade nyhetskanal på webben

04 oktober 2013

Bird & Bird har biträtt PlayAd Media Group AB, ledande i Sverige inom videoannonsering online, vid företagets samarbetsavtal med TT avseende webb-TV kanalen "TT Play".

TT Play är Sveriges första syndikerade nyhetskanal på webben. Genom tjänsten kan TT:s kunder anpassa och lägga upp TT Play-spelaren i sina digitala kanaler helt utan kostnad. Innehållet kommer bestå av nyheter från TT, lokaltidningssajternas egenproducerade lokala material och premium-underhållning från Pocket Entertainment.

PlayAd är ett av Sveriges största och snabbast växande oberoende nätverk för videoannonsering cross-screen. Sedan starten 2009 har PlayAd genomfört hundratals kampanjer och är under expansion i Norden med ett nyöppnat kontor i Oslo.

Bird & Bird har lång erfarenhet av att biträda företag i media- och underhållningsbranschen med frågor rörande bland annat kommersiella avtal, immaterialrätt och marknadsrätt.

Per Svanteson från Bird & Birds mediagrupp biträdde PlayAd i projektet.

Mer information:

Per Svanteson, advokat Bird & Bird, 08 506 320 62, per.svanteson@twobirds.com

Fredrika Ahnborg, Marknad & PR Bird & Bird, 08 501 097 21, fredrika.ahnborg@twobirds.com