Bird & Bird topprankade i Who's Who Legals "Most Highly Regarded Firms: Information Technology 2013"

23 oktober 2013

I den internationella studien rankas inte mindre än 23 av Bird & Birds jurister, bl.a. från Sverige, Finland, England, Tyskland och Kina, för sin expertis inom IT-frågor. Som jämförelse kan nämnas att våra två närmsta internationella konkurrenter endast har 15 rankade jurister.

Who's Who Legal har sedan 1996 identifierat de främsta juristerna inom ett flertal affärsjuridiska områden. Sammanlagt rankas över 16 000 av världens ledande jurister från mer än 100 jurisdiktioner. Urvalet baseras på omfattande och oberoende enkäter där information hämtas både från bolags- och byråjurister över hela världen.

- Att Who's Who rankar så många av våra jurister bekräftar vår ställning på marknaden, som är ett resultat av omfattande engagemang i branschen och långvariga och goda klientrelationer, säger Jim Runsten, ansvarig för IT-gruppen i Stockholm och som enligt Who's Who Legal "erbjuder rådgivning av högsta kaliber i lokala och internationella transaktioners".

2013 har varit ett framgångsrikt år med många olika utmärkelser för Bird & Birds internationella team, bl.a. priset för International TMT Team of the Year vid China Law & Practice Awards, Legal Business Awards TMT Team of the Year, samt individuella utmärkelser vid The Lawyer Awards och Euromoney Women in Business Law Awards (Best in TMT). Samtidigt behåller Bird & Bird sin position som topprankad byrå hos rankinginstituten Legal 500 och Chambers and Partners - Chamber and Partners Global rankar för närvarande Bird & Bird som ledande IT- och telekombyrå i Europa och som en av de fyra bästa i världen. Who's Who Legals ranking av Bird & Birds jurister befäster ytterligare Bird & Birds ställning som den absolut främsta globala IT-byrån. Hela rankningen kan läsas här.

Mer information:

Jim Runsten