Bird & Bird förstärker kompetensen inom fastighetstransaktioner

01 januari 0001

Jan Berg, som närmast varit delägare i Advokatfirman Glimstedt, förstärker Bird & Birds fastighets- och corporategrupper från och med april. Jan har omfattande erfarenhet av rådgivning i samband med företags- och fastighetsöverlåtelser samt etablering av fastighetsfonder och liknande investeringsstrukturer.

- Vi är mycket glada över att Jan börjar på Bird & Bird. Jans kompetens inom fastighetstransaktioner och fondstrukturer förstärker fastighets- och corporategrupperna ytterligare, säger Katarina Nordblom Åhlberg, Managing Partner på Bird & Bird.

– Det känns jätteroligt att nu vara en del av teamet på Bird & Bird. Särskilt Bird & Birds internationella prägel, branschfokus och det faktum att byrån har en mycket stark skattegrupp ger goda förutsättningar för ett heltäckande erbjudande till klienter. Jag ser fram emot att få arbeta med mina nya kollegor både i Stockholm och runt om i världen, säger Jan Berg.

Jan Berg började den 2 april.