Bird & Bird och Dataspelsbranschen skapar plattform för nya investeringar genom Invest in Games

12 september 2012

För fjärde året i rad bjuder Dataspelsbranschen och Bird & Bird in till branschens främsta mötesplats för investerare och spelutvecklare med fokus på trender och affärsmöjligheter inom dataspelsindustrin. Vi redovisar årets Spelutvecklarindex och branschens samlade kompetens deltar och delar med sig av sina erfarenheter. Nytt för i år är ett draknäste där spelutvecklare får möjligheten att presentera sina produkter för en expertpanel med representanter från bl.a. amerikanska Seahorn Capital, Paradox Interactive och GP Bullhound.

- Vår ambition har varit att skapa en mötesplats för spelutvecklare och investerare som kan fungera som en plattform för gemensamma projekt. Nu är vi inne på fjärde året och kan konstarera att vi lyckats etablera, men också utveckla, eventet. Det känns extra roligt att vi år kan låta nya spännande företag presentera för en namnkunnig draknästespanel, säger Jim Runsten som är delägare på Bird & Bird och en av initiativtagarna till Invest in Games

Invest in Games 2012 äger rum på Summit, Grev Turegatan 30, kl 13-17.

Mer information:

Jim Runsten, Delägare Bird & Bird,