Bird & Bird anordnar branschevent för IT, telekom och media

07 februari 2012

Den 8 februari anordnar Bird & Bird för andra året i rad TMT-dagen, en heldag med fokus på de affärsjuridiska förhållandena inom telekom-, media- och IT-branscherna. Tillsammans med dagens moderator, internetveteranen Joakim Jardenberg, belyser Bird & Birds jurister aktuella frågeställningar inom "TMT"-marknaden. Dessutom medverkar ett stort antal gästtalare, bl.a. Näringsdepartmentet, Spotify, iZettle, Alsbridge, Tele 2, Payair, Microsoft och Tre samt ledande profiler inom branschen såsom Magnus Melander och Ola Håkansson med flera. Dessutom deltar talare från Bird & Birds Tysklands-, Finlands- och Englandskontor.

Bird & Bird, som listas som marknadsledande inom ”TMT” av ledande rankinginstitut*, har lång erfarenhet av att arbeta med klienter inom IT, telekom och media och är kontinuerligt aktiva i dessa branscher genom medlems- och partnerskap i branschorganisationer och nätverk.

-Vi är väldigt glada att i år igen arrangera TMT-dagen och kunna presentera ett program vi är mycket stolta över. Den konvergerade marknaden för IT, telekom och media skapar ständigt nya förutsättningar som är otroligt spännande att arbeta med. Vi hoppas att dagen väcker många nya tankar och blir ett givande forum för deltagarna, säger Staffan Boström, Jim Runsten och Johan Tydén, ansvariga för TMT-området på Bird & Bird.

Deltagande på TMT-dagen är avgiftsfritt, men liksom förra året uppmuntras deltagarna att skänka en frivillig summa till Hand in Hand som arbetar för att eliminera fattigdom genom eget företagande i bl. a. Indien. Mer info om Hand in Hand finns på www.handinhand.nu.

Mer information:

Fredrika Ahnborg, Marknad & PR Bird & Bird,