Bird & Bird och Dataspelsbranschen skapar plattform för nya investeringar genom Invest in Games

06 september 2011

Under 10 år har den svenska dataspelsexporten vuxit med 1400% och försäljningen på den svenska konsumentmarknaden ökat med 267%. Samtidigt har det skett stora strukturella och tekniska förändringar. Idag ser vi resultatet i form av nya kreativa spelformer, nya affärsmodeller och större investeringsmöjligheter.

För tredje året i rad bjuder Dataspelsbranschen och Bird & Bird in till branschens främsta seminarium om utveckling, trender och affärsmöjligheter inom dataspelsindustrin. Årets spelutvecklarindex redovisas och branschens samlade kompetens deltar och delar med sig av erfarenheter från projekten som gått från start-ups till börsnoterade företag.

Jim Runsten, delägare på Bird & Bird och en av initiativtagarna till Invest in Games, kommenterar: "Vi ville skapa en mötesplats för spelutvecklare och investerare som kan fungera som en plattform för gemensamma projekt. Branschen fortsätter gå starkt framåt och att vi nu kan göra detta för tredje året känns jättroligt."

Under dagen kommer även några av Sveriges etablerade och kommande spelutvecklare att visa sina framtida produkter i spelutställningen.

Invest in Games 2011 äger rum på Summit, Grev Turegatan 30, kl 13-17.

För mer information var vänlig kontakta:

Jim Runsten
Delägare