Ordförande Michael Frie och VD David Kerr får fortsatt förtroende på Bird & Bird

23 mars 2010

Delägarna i den internationella advokatbyrån Bird & Bird har beslutat att Michael Frie (Sverige) och David Kerr (Storbritannien) ska ges förtroendet att fortsätta att leda byrån som styrelseordförande respektive VD under den närmaste treårsperioden.

Michael Frie blev delägare i Bird & Bird genom sammanslagningen år 2000 med Gedda & Ekdahl. Michael valdes in i byråns internationella styrelse samma år och utsågs till styrelseordförande 2007. Han var då den förste delägare utanför Storbritannien att bli vald till denna position.

Michael Frie kommenterar: “Jag känner mig hedrad över att få förmånen att leda styrelsen ytterligare 3 år. Jag ser fram emot att fortsätta att ha en aktiv roll i den fortsatta etableringen av Bird & Bird som en av de ledande advokatbyråerna i Europa och Asien för innovativa företag.”

För mer information vänligen kontakta:

Anna Christiansson
Marknadschef
Tel: + 44 8 506 320 44
Email: anna.christiansson@twobirds.com

Michael Frie
Tel: 0046 8 506 320 00
Email: michael.frie@twobirds.com

Om Bird & Bird
Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med över 1100 medarbetare runtom i Europa och Asien. Vi har kontor i Beijing, Bratislava, Bryssel, Budapest, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Helsingfors, Hong Kong, London, Lyon, Madrid, Milano, München, Paris, Prag, Rom, Shanghai, Singapore, Stockholm och Warszawa.