Mahmut Baran – ny delägare på Bird & Bird

18 april 2008

Mahmut Baran, känd skattejurist med mångårig erfarenhet av skatterätt, går in som delägare i den internationella affärsjuridiska advokatbyrån Bird & Bird från och med den 1 maj.

Mahmut Baran har mångårig erfarenhet av att tillhandahålla skatterättslig rådgivning till nationella och internationella företag och organisationer. Han började på Bird & Birds Stockholmskontor i november 2006 och har dessförinnan bland annat arbetat 13 år på Skatteverket.

Mahmut Baran kommenterar:
"Bird & Bird är en dynamisk och snabbt växande internationell advokatbyrå och jag ser fram emot att också fortsättningsvis kunna bidra med min expertis och kompetens. Det ska även bli intressant att som delägare få ta ansvar på en annan nivå för den fortsatta utvecklingen av vår skatteavdelning här i Stockholm och internationellt."

Mahmut Baran blir delägare i samband med att totalt 14 jurister från Bird & Birds 15 kontor runt om i Europa tas upp i delägarkretsen den 1 maj. Detta är dubbelt så många jämfört med förra året och reflekterar Bird & Birds mycket stabila verksamhet. Till partnerskapet tillkommer också de 10 delägarna på kontoret i Helsingfors, som öppnar den 1 maj.

De nya delägarna är:
Mahmut Baran (Stockholm)
Dirk Barcaba (Frankfurt)
Ernst Barten (Haag)
Daniel Cifuentes (Madrid)
Ina vom Feld (Düsseldorf)
Joss Hargrave (London)
Patrick Kelleher (London)
Liz Lang (London)
Stéphane Leriche (Paris)
Matthias Meyer (Düsseldorf)
Angus Miln (London)
Hubert Mortemard de Boisse (Lyon)
Stefan Münch (München)
Stefano Silvestri (Milano)

Delägarna på Helsingforskontoret är:
Jaakko Hietala
Harri Hynninen
Kari-Matti Lehti
Pekka Raatikainen
Kimmo Reina
Jori Taipale, Managing Partner
Pekka Takki
Tom Vapaavuori
Marko Wainio
Matti Ylä-Mononen

För ytterligare information om detta vänligen kontakta Johan Tydén eller Katarina Nordblom Åhlberg, Managing Partners på Bird & Bird i Stockholm, tel. 08-506 320 00.

För ytterligare information om Bird & Bird, vänligen kontakta Marina Årelid tel. 08-506 320 00.