Bird & Bird öppnar kontor i Shanghai

05 november 2008

Den internationella advokatbyrån Bird & Bird har fått licens att öppna sitt tredje kontor i Kina.

Shanghai är ansett som ett av Kinas viktigaste centrum för handel och finans och känt för sin styrka inom tillverknings- och teknologiindustrierna. Bird & Bird har sedan tidigare kontor i Beijing och Hong Kong och byråns nya kontor i Shanghai, lett av Matthew Laight, Managing Partner för byråns verksamhet i Kina, kommer ytterligare att stärka Bird & Birds erbjudande och position på den asiatiska marknaden.

Bird & Birds asiatiska kontor har upplevt en snabb tillväxt de senaste månaderna med två nya delägare inom IP, Ai-Leen Lim och James Luo, och en inom bolagsrätt, Matthew Wong. Byrån har nu totalt 10 partners och konsulter i Asien.

David Kerr, Bird & Birds CEO, kommenterar: “Shanghai har genomgått en period av stadig ekonomisk tillväxt det senaste årtiondet och fortsätter att vara nyckelmarknad för den ekonomiska aktiviteten i Kina. Det nya kontoret kommer att vara en utmärkt komplettering till våra redan existerande verksamheter i Hong Kong och Beijing och kommer att förstärka vårt erbjudande på denna fortsatt viktiga marknad.”

Matthew Laight, Managing Partner för Bird & Birds kinesiska kontor tillägger: “Kina fortsätter att vara en spännande marknad, särskilt för flera av våra nyckelbranscher, som IP, telekom, IT, life sciences och sport. Våra klienter har allt oftare uttryckt önskemål om att vi utökar vår verksamhet i Asien och då särskilt i Shanghai, så vi är mycket glada att nu kunna erbjuda dem våra tjänster även där.”