Vasallens chefsjurist går till advokatbyrån Bird & Bird

13 mars 2007

Vasallens chefsjurist Johanna Olsson går till advokatbyrån Bird & Bird. Johanna har arbetat som jurist på Vasallen sedan 2002 och sedan 2006 som chefsjurist. Johanna börjar på Bird & Bird den 1 april 2007 och kommer att ingå i fastighetsgruppen tillsammans med Christian Luthman, Hedvig Cassne Lagrell och Karl Ullman. Det finns även planer på att rekrytera ytterligare en person inom fastighets- och entreprenadgruppen.

Johanna kommer att vara anställd av Bird & Bird men kommer att fortsätta arbeta för Vasallen ca 2,5 dagar per vecka.

Johanna Olsson uttalar sig: "Jag är oerhört glad över möjligheten att få jobba hos Bird & Bird som jag har mycket stort förtroende för. Samtidigt är det roligt att fortsätta jobba med Vasallen som är ett väldigt spännande företag."

Christian Luthman, ansvarig för fastighetsgruppen i Sverige kommenterar: ”Vi är jätteglada över att Johanna har valt att arbeta med oss. Det är också roligt att vi genom Johanna får fördjupa vår klientrelation med Vasallen som vi har arbetat med under flera år”

För mer information om detta vänligen kontakta Johanna Olsson, Email: johanna.olsson@vasallen.se alternativt 070-6441331. Vill du veta mer om Bird & Bird vänligen kontakta Marina Årelid på 08-506 320 12.

Om Bird & Bird

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med för närvarande cirka 520 jurister. Vi har kontor i Beijing, Bryssel, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Hong Kong, London, Lyon, Madrid, Milano, München, Paris, Rom och Stockholm. På Stockholms¬kontoret är idag 42 jurister verksamma. Verksamheten bedrivs på plan 9 och 10 i Salénhuset, Norrlandsgatan 15 i Stockholm. Fr o m den 1 september 2006 finns Bird & Bird även representerade i en kontorslokal i Kista Science Tower.

För oss på Bird & Bird är det oerhört viktigt att ha förståelse för och goda kunskaper om den affärssektor som våra klienter verkar inom. Genom att kombinera kunskap om de kommersiella och tekniska förhållanden som råder inom en viss bransch med gedigen juridisk kompetens och lång erfarenhet inom de rättsområden som berörs kan vi lämna juridisk rådgivning som är anpassad till varje klients specifika behov. De affärssektorer som vi fokuserar på i första hand är IT, telekom, media och life sciences.

Bird & Bird är en affärsjuridisk ”fullservice” byrå, vilket innebär att vi tillhandahåller hela spannet av affärsjuridiska tjänster, dvs. såväl rådgivning avseende olika typer av kommersiella avtal i våra klienters dagliga verksamhet som rådgivning inom bolags- och aktiemarknadsrätt, finansiell juridik, skatterätt, arbetsrätt, marknadsrätt, IT-rätt, immaterialrätt, konkurrens- & EU-rätt, fastighets- och entreprenadrätt, processrätt, offentlig upphandling m.m.