Bird & Bird har biträtt vid bildandet av Nordens största internetresebyrå

03 september 2007

Riskkapitalbolaget Norvestor IV, L.P. har förvärvat SRG Online AB (tidigare Svenska Resegruppen AB och Flygvaruhuset Resebyråer AB) samt Seat24 Travel AB, via det nyskapade holdingbolaget European Travel Interactive AB (ETI). Bird & Bird Advokatbyrå har biträtt ägaren till SRG Online AB vid försäljningen. ETI blir den internetresebyrå med störst marknadsandel i Norden och med en beräknad bruttoomsättning på över SEK 2,6 miljarder för 2007. ETI representerar varumärkena Seat 24, Supersaver, Flygvaruhuset, EasyT, Marco Polo, Töölö, Gullivers, Flygcentrum och Travelfinder.

Bird & Birds team leddes av advokat Dick Poppelman, och bestod därutöver av advokat Hans Svensson och jur. kand. Anders Nilsson.

Bird & Bird har sedan 2002 biträtt SRG Online-koncernen med juridisk rådgivning i Sverige och Norden.

För ytterligare information om kontakta:
Dick Poppelman tel. 0734-24 20 35 email dick.poppelman@twobirds.com
För ytterligare information om Bird & Bird kontakta
marknadsansvarig Marina Årelid tel. 0734-24 20 12 email marina.arelid@twobirds.com

Om Bird & Bird

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med för närvarande cirka 600 jurister. Vi har kontor i Beijing, Bryssel, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Hong Kong, London, Lyon, Madrid, Milano, München, Paris, Rom och Stockholm. På Stockholms¬kontoret är idag närmare 50 jurister verksamma. Verksamheten bedrivs på plan 9 och 10 i Salénhuset, Norrlandsgatan 15 i Stockholm.
Fr o m den 1 september 2006 finns Bird & Bird även representerade i en kontorslokal i Kista Science Tower.

För oss på Bird & Bird är det oerhört viktigt att ha förståelse för och goda kunskaper om den affärssektor som våra klienter verkar inom. Genom att kombinera kunskap om de kommersiella och tekniska förhållanden som råder inom en viss bransch med gedigen juridisk kompetens och lång erfarenhet inom de rättsområden som berörs kan vi lämna juridisk rådgivning som är anpassad till varje klients specifika behov. De affärssektorer som vi fokuserar på i första hand är IT, telekom, media och life sciences.

Bird & Bird är en affärsjuridisk ”fullservice” byrå, vilket innebär att vi tillhandahåller hela spannet av affärsjuridiska tjänster, dvs. såväl rådgivning avseende olika typer av kommersiella avtal i våra klienters dagliga verksamhet som rådgivning inom bolags- och aktiemarknadsrätt, finansiell juridik, skatterätt, arbetsrätt, marknadsrätt, IT-rätt, immaterialrätt, konkurrens- & EU-rätt, fastighets- och entreprenadrätt, processrätt, offentlig upphandling m.m.