Bird & Bird sponsrar Kick AIDS out

26 november 2007

Bird & Bird advokatbyrå är medsponsor till ”Kick AIDS out”, en välgörenhetsgala på Café Opera måndagen den 26 november. Pengarna som dras in går oavkortat till Chiparamba Foundation som stöder barn och ungdomar knutna till fotbollslaget Chiparamba Great Eagles i Zambia.

Ett flertal företag och kända personligheter stödjer Chiparamba Foundation och för att visa sitt stöd har de medverkat i denna film. Klicka på http://www.youtube.com/watch?v=YzXcwxweY2A och njut av bolltrolleri av den högre skolan!

För ytterligare information om detta vänligen kontakta:
Andreas Börjesson tel. 0734-24 20 17 email andreas.borjesson@twobirds.com
För ytterligare information om Bird & Bird, vänligen kontakta
marknadsansvarig Marina Årelid tel. 0734-24 20 12 email marina.arelid@twobirds.com

Om Bird & Bird

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med för närvarande cirka 600 jurister. Vi har kontor i Beijing, Bryssel, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Hong Kong, London, Lyon, Madrid, Milano, München, Paris, Rom och Stockholm. På Stockholmskontoret är idag närmare 50 jurister verksamma. Verksamheten bedrivs på plan 9 och 10 i Salénhuset, Norrlandsgatan 15 i Stockholm.
Fr o m den 1 september 2006 finns Bird & Bird även representerade i en kontorslokal i Kista Science Tower.

För oss på Bird & Bird är det oerhört viktigt att ha förståelse för och goda kunskaper om den affärssektor som våra klienter verkar inom. Genom att kombinera kunskap om de kommersiella och tekniska förhållanden som råder inom en viss bransch med gedigen juridisk kompetens och lång erfarenhet inom de rättsområden som berörs kan vi lämna juridisk rådgivning som är anpassad till varje klients specifika behov. De affärssektorer som vi fokuserar på i första hand är IT, telekom, media och life sciences.

Bird & Bird är en affärsjuridisk ”fullservice” byrå, vilket innebär att vi tillhandahåller hela spannet av affärsjuridiska tjänster, dvs. såväl rådgivning avseende olika typer av kommersiella avtal i våra klienters dagliga verksamhet som rådgivning inom bolags- och aktiemarknadsrätt, finansiell juridik, skatterätt, arbetsrätt, marknadsrätt, IT-rätt, immaterialrätt, konkurrens- & EU-rätt, fastighets- och entreprenadrätt, processrätt, offentlig upphandling m.m.