Bird & Bird satsar ytterligare på telekommarknaden

01 november 2007

Bird & Bird satsar ytterligare på telekom- och IT-branscherna genom ökat engagemang i Kista. Bird & Bird är numer partner i Kista Mobile Showcase samt Legal Partner för Mobile Future 2007 och Mobilgalan.

Bird & Bird har blivit partner i Kista Mobile Showcase, som förutom att vara en konkret demonstrationsmiljö även fungerar som ett samlande nätverk för regionens kompetens inom mobila applikationer och tjänster.

Bird & Bird är även Legal Partner till Mobile Future 2007. Företagsmässan och konferensen Mobile Future 2007 är en heldag med fokus på affärsmöjligheter och utveckling av mobila tjänster. Mässan hålls i Kista Science Tower den 8 november och avslutas med Mobilgalan där vinnarna av årets prestigefyllda guldmobiler utses. Företagsmässan vänder sig till både start-ups och mer etablerade företag inom mobilbranschen samt riskkapitalistbolag med intresse för branschen. över 40 företag ställer i år ut i Kista Science Tower.

Sedan september 2006 finns Bird & Bird representerade med kontorslokal i Kista Science Tower.

För ytterligare information om detta, kontakta Johan Tydén, Managing Partner och ansvarig för Bird & Birds telekomgrupp, tel 0734-24 20 13, e-mail johan.tyden@twobirds.com, eller Jim Runsten, ansvarig för IT-gruppen, tel 0734-24 20 43, e-mail jim.runsten@twobirds.com.
För mer information om Bird & Bird, vänligen kontakta marknadsansvarig Marina Årelid, tel. 0734-24 20 12, e-mail marina.arelid@twobirds.com.

Om Bird & Bird

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med för närvarande över 650 jurister. Vi har kontor i Beijing, Bryssel, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Hong Kong, London, Lyon, Madrid, Milano, München, Paris, Rom och Stockholm. På Stockholms¬kontoret är idag närmare 50 jurister verksamma. Verksamheten bedrivs på plan 9 och 10 i Salénhuset, Norrlandsgatan 15 i Stockholm. Fr o m den 1 september 2006 finns Bird & Bird även representerade i en kontorslokal i Kista Science Tower.

För oss på Bird & Bird är det oerhört viktigt att ha förståelse för och goda kunskaper om den affärssektor som våra klienter verkar inom. Genom att kombinera kunskap om de kommersiella och tekniska förhållanden som råder inom en viss bransch med gedigen juridisk kompetens och lång erfarenhet inom de rättsområden som berörs kan vi lämna juridisk rådgivning som är anpassad till varje klients specifika behov. De affärssektorer som vi fokuserar på i första hand är IT, telekom, media och life sciences.

Bird & Bird är en affärsjuridisk ”fullservice” byrå, vilket innebär att vi tillhandahåller hela spannet av affärsjuridiska tjänster, dvs. såväl rådgivning avseende olika typer av kommersiella avtal i våra klienters dagliga verksamhet som rådgivning inom bolags- och aktiemarknadsrätt, finansiell juridik, skatterätt, arbetsrätt, marknadsrätt, IT-rätt, immaterialrätt, konkurrens- & EU-rätt, fastighets- och entreprenadrätt, processrätt, offentlig upphandling m.m.