Bird & Bird biträder Gamefederation vid förvärv

25 januari 2007

Den internationella advokatbyrån Bird & Bird har biträtt spelbolaget Gamefederation, ett av världens ledande företag för distributionsplattformar för mobila spel, vid deras förvärv av Daydream, en del av 24hPoker.

Jim Runsten, delägare och ansvarig för Bird & Birds IT-grupp, ledde teamet som bland annat bestod av Anders Nilsson och Sara Sparring från Stockholmskontoret. Bird & Birds särskilda kunskaper och inriktning mot IT och telekom branscherna har kommit väl till pass i denna transaktion.

Gamefederation är ett internationellt företag med marknadsandelar i Europa, Kina och Indien. Genom förvärvet av Daydream utökar Gamefederation både sin produktportfölj och kundbas.

För mer information vänligen kontakta Jim Runsten på telefon 08-506 320 00
För mer information om Bird & Bird vänligen kontakta Marina Årelid på
telefon 08-506 320 00

Om Bird & Bird

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med för närvarande cirka 520 jurister. Vi har kontor i Beijing, Bryssel, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Hong Kong, London, Lyon, Madrid, Milano, München, Paris, Rom och Stockholm. På Stockholms¬kontoret är idag 42 jurister verksamma. Verksamheten bedrivs på plan 9 och 10 i Salénhuset, Norrlandsgatan 15 i Stockholm. Fr o m den 1 september 2006 finns Bird & Bird även representerade i en kontorslokal i Kista Science Tower.

För oss på Bird & Bird är det oerhört viktigt att ha förståelse för och goda kunskaper om den affärssektor som våra klienter verkar inom. Genom att kombinera kunskap om de kommersiella och tekniska förhållanden som råder inom en viss bransch med gedigen juridisk kompetens och lång erfarenhet inom de rättsområden som berörs kan vi lämna juridisk rådgivning som är anpassad till varje klients specifika behov. De affärssektorer som vi fokuserar på i första hand är IT, telekom, media och life sciences.

Bird & Bird är en affärsjuridisk ”fullservice” byrå, vilket innebär att vi tillhandahåller hela spannet av affärsjuridiska tjänster, dvs. såväl rådgivning avseende olika typer av kommersiella avtal i våra klienters dagliga verksamhet som rådgivning inom bolags- och aktiemarknadsrätt, finansiell juridik, skatterätt, arbetsrätt, marknadsrätt, IT-rätt, immaterialrätt, konkurrens- & EU-rätt, fastighets- och entreprenadrätt, processrätt, offentlig upphandling m.m.

För en utförligare beskrivning av Bird & Bird, se även vår hemsida: www.twobirds.se