Bird & Bird rekryterar topprankad IT-advokat

26 september 2005

Den internationella affärsjuridiska advokatbyrån Bird & Bird har nyligen rekryterat Stefan Bernhard, en topprankad IT-advokat, som närmast kommer från Linklaters där han var delägare. Stefan börjar 1 oktober och kommer att ha en ledande roll inom Bird & Birds IT sektorgrupp i Sverige.

Stefan Bernhard är erkänd som en ledande advokat inom IT-juridik, med återkommande topprankningar i flera av de juridiska rankningslistorna. Stefan är bland annat beskriven som ”ledande inom IT området” av Chambers & Partners och som “den bästa advokaten inom branschen som kan lagarna utan och innan”. Stefan tar med sig mycket kunskap och erfarenheter in i Bird & Bird och har bland annat arbetat med flera stora multinationella företag och organisationer såsom Microsoft, IATA och ICC.

Michael Frie, Managing Partner på Bird & Bird i Stockholm kommenterar:

“Jag är mycket glad över att Stefan börjar hos oss. Han är en förstklassig advokat som med sin stora expertis och kunskap om IT sektorn, kommer att vara en stor tillgång för byrån”.

Stefan tillägger:

“En väsentlig anledning till att jag börjar på Bird & Bird är deras strategi att fokusera på särskilda affärssektorer, inte minst IT-sektorn. De har ett genuint intresse när det gäller användningen av datorer och information och har stora kunskaper om IT branschen i Sverige och internationellt, vilket är nödvändigt för att kunna lämna klienter biträde av högsta klass. Denna inriktning och de medarbetarresurser, som redan finns, gör det mycket tilltalande att börja på Bird & Bird.”

För ytterligare information om detta vänligen kontakta

Stefan Bernhard tel. +46 (0)70 554 03 02. För ytterligare information om Bird & Bird, vänligen kontakta Michael Frie tel. +46 (0)8 506 320 00.