Bird & Bird öppnar i Rom och Frankfurt

22 augusti 2005

Den internationella advokatbyrån Bird & Bird expanderar geografiskt och har nyligen öppnat ett nytt kontor i Rom, Italien. Den 1 oktober 2005 kommer även ett nytt kontor att öppnas i Frankfurt, Tyskland.

Bird & Bird har de senaste åren haft en snabb expansion. öppnandet av kontoren i Rom och Frankfurt är en viktig del av Bird & Birds strategi att kunna erbjuda sina klienter en mer fullständig geografisk täckning samt ett bredare utbud av juridiska tjänster.

Kontoret i Rom blir det andra kontoret i Italien efter Milano. Milanokontoret har sedan starten för två år sedan ökat från 7 till över 36 jurister. Denna tillväxt avspeglar sig även i klientbasen och kontoret i Rom behövs för att kunna erbjuda fullständig juridisk rådgivning inom framförallt regulatoriska frågor och konkurrensrätt.

öppnandet av Frankfurtkontoret i oktober gör att Bird & Bird finns etablerat i ännu ett viktigt affärscentrum i Tyskland. Bird & Bird har sedan tidigare kontor i Düsseldorf och München, och båda kontoren har blivit mycket framgångsrika sedan öppnandet för tre år sedan. Kontoret i Frankfurt innebär att Bird & Bird kommer att stärka kompetensen framförallt inom M&A och private equity.

Bird & Bird har nu följande kontor; Beijing, Bryssel, Düsseldorf, Frankfurt, Haag, Hong Kong, London, Milano, München, Paris, Rom och Stockholm.

För mer information om Bird & Birds verksamhet i Tyskland vänligen kontakta Wolfgang von Meibom på telefon +49 211 2005 6000.

För mer information om Bird & Birds verksamhet i Italien vänligen kontakta Massimiliano Mostardini på telefon +46 02 30 35 60 00.

Vill du veta mer om Bird & Bird vänligen kontakta Michael Frie på telefon +46 8 506 320 00 eller besök vår hemsida www.twobirds.se