Christian Luthman – ny delägare på Bird & Bird

26 september 2005

Den högt rankade skatteexperten Christian Luthman går in som delägare i den internationella affärsjuridiska advokatbyrån Bird & Bird.

Advokat Christian Luthman går in som delägare i Bird & Bird från och med 1 augusti och kommer att vara ansvarig för den nyligen bildade skattegruppen i Sverige. Christian kommer närmast från Linklaters där han var delägare. Christian är ett viktigt tillskott i Bird & Birds internationella skattegrupp, och Bird & Bird har nu skatteexpertis i Sverige, Storbritannien, Frankrike och Haag.

Christian som är rankad ledande skattejurist vid M&A transaktioner i International Tax Review, har över 20 års erfarenhet av att arbeta med nationella och internationella klienter. Christian började på Advokatfirman Lagerlöf som biträdande jurist 1982, och blev delägare 1991. Efter sammanslagningen med Linklaters fortsatte han som delägare, vilket också är den position som han kommer närmast ifrån.

Michael Frie, Managing Partner, Bird & Bird Stockholm kommenterar:

“Jag är mycket glad över att Christian börjar hos oss. Detta nytillskott är ett viktigt steg i vår utveckling och vi har nu möjlighet att erbjuda våra klienter skatterättslig rådgivning – i Sverige och internationellt. Christian är en förstklassig skattejurist med imponerande kunskap och erfarenhet”.

Christian tillägger:

“Bird & Bird är en snabbt växande internationell advokatbyrå och jag ser fram emot att kunna bidra med min expertis och kompetens”.

För ytterligare information om detta vänligen kontakta

Christian Luthman tel. + 46 (0)8 506 320 00. För ytterligare information om Bird & Bird, vänligen kontakta Michael Frie tel. +46 (0)8 506 320 00.