Bird & Bird laajentamassa toimintaansa Keski-Euroopassa

21 toukokuuta 2015

Bird & Bird tähtää edelleen kansainvälisen palvelutarjonnan laajentamiseen avaamalla toimiston Luxemburgiin. Avaaminen odottaa virallista hyväksyntää Luxemburgin asianajajaliitolta. Uuden toimiston myötä Bird & Birdillä tulee olemaan 28 toimistoa ympäri maailman 19 eri maassa.

Eurooppalaisen patenttijärjestelmän uudistamisen seurauksena Luxemburgiin perustetaan yhdistetty patenttituomioistuin (Unified Patent Court – UPC). Patenttituomioistuimessa annettujen ratkaisujen vaikutukset ulottuvat koko Eurooppaan ja yksi toimistomme päätehtävistä onkin avustaa asiakkaitamme erityisesti yhdistettyyn patenttituomioistuimeen ja Euroopan unionin tuomioistuimeen liittyvissä toimeksiannoissa. Tämän lisäksi pystymme entistä tehokkaammin ja joustavammin palvelemaan Luxemburgissa sijaitsevia pankki- ja rahoitusalan asiakkaitamme. Uuden toimiston myötä Bird & Birdillä on kansainvälisesti tarkasteltuna laajin patenttiasiantuntijoiden palvelutarjonta niissä maissa, joihin UPC:n perustaminen vaikuttaa.

Bird & Birdin toimitusjohtaja David Kerr kommentoi uuden toimiston avaamista: Luxemburg tulee olemaan tärkeä alue uuden UPC:n myötä erityisesti monille asiakkaillemme, jotka käyttävät IP- ja rahoitusalan tai vero-oikeuden palveluitamme.