Jori Taipale johtamaan liiketoimintaamme Pohjoismaissa

07 joulukuuta 2015

Bird & Birdin Suomen toimitusjohtaja, asianajaja Jori Taipale, on nimitetty Pohjoismaiden johtajaksi (Head of Nordic Region). Kotimaisen organisaation lisäksi hän vastaa jatkossa toimiston liiketoiminnasta myös pohjoismaisella tasolla.

Bird & Birdillä on Pohjoismaissa vahva jalansija: toimisto on yksi suurimmista alueella toimivista kansainvälisistä asianajotoimistoista ja ainoa, jolla on toimistot Suomen lisäksi myös Ruotsissa ja Tanskassa. Pohjoismaiset toimistot työllistävät yhteensä yli 125 juristia. Henkilökunnan määrä tällä alueella kokonaisuudessaan on lähes 200. Toimiston liikevaihto Pohjoismaissa viimeksi päättyneellä tilikaudella oli yli 30 miljoonaa euroa. Omat toimistomme sekä vahvat yhteistyösuhteet muiden Pohjoismaiden johtaviin asianajotoimistoihin luovat meille erinomaiset edellytykset vastata sekä kotimaisten että kansainvälisten asiakkaidemme tarpeisiin alueella.

Maailmanlaajuisesti Bird & Bird työllistää tällä hetkellä yli 1100 juristia, ja toimimme 27 toimistossa 18 eri maassa. Liikevaihto viimeksi päättyneellä tilikaudella oli 325 miljoonaa euroa.

Jori Taipale on luotsannut Suomen toimistoa jo yli kymmenen vuoden ajan. Uudessa roolissaan Jori tulee vetämään myös pohjoismaista koordinointiryhmää, johon hänen lisäkseen kuuluvat Ruotsin ja Tanskan maajohtajat Hans Svensson ja Jesper Langemark sekä Katarina Åhlberg ja Henrik Bergström (Ruotsi), Matti Ylä-MononenMaisa Nikkola ja Jesper Nevalainen (Suomi) sekä Christian Scherfig ja Søren Narv Pedersen (Tanska).