Kansainvälinen tietosuojapäivä 28.1.2015

28 tammikuuta 2015

Tietosuojapäivää alettiin viettää vuosittain tammikuun 28. päivä Euroopan neuvoston Ministerikomission aloitteesta vuonna 2006. Päivän tarkoituksena on lisätä tietämystä tietosuojasta sekä henkilötietojen käsittelyyn liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista. Toimistomme Helsingissä ja Tanskassa osallistuivat päivän viettoon.

Helsingin toimisto järjesti päivän merkeissä tietosuojaseminaarin. Seminaarin avasi osakas Jesper Nevalainen ja Senior Counsel Kaisa Keski-Vähälä ja lakimies Iiro Loimaala pitivät esityksen, jossa käsiteltiin mm. tietosuojan riskien ja vaikutusten arviointia osana yritysten liiketoimintaa, tulevaa tietosuoja-asetusluonnosta sekä oikeuskäytäntöä EU-alueella ennen asetuksen voimaantuloa. Seminaari osoittautui erittäin suosituksi ja siihen osallistui 75 tietosuojasta kiinnostunutta kuulijaa eri toimialoilta ja teemat herättivätkin vilkasta keskustelua.

Myös Tanskan toimistomme osakas Nis Peter Dall ja Senior Associate Pernille Østergaard osallistuivat puhujina Tanskan viralliseen European Data Protection Day -tilaisuuteen, joka pidettiin Tanskan parlamenttitalossa Christiansborgissa. Nis Peter sai myös kunnian olla tuomariston jäsenenä kokoonpanossa, joka päätti tanskalaisen Tietosuojapalkinnon jakamisesta yksityiselle, yritykselle tai viranomaiselle, joka on kuluvana vuonna onnistunut erityisen hyvin tietosuoja-asioiden edistämisessä.

Lisätietoja yritysten tietosuojaprosessien auditointiin, päivittämiseen ja koulutukseen liittyvistä palveluistamme antavat Senior Counsel Kaisa Keski-Vähälä tai osakas Jesper Nevalainen.