Bird & Bird avasi toimiston Tanskassa

01 toukokuuta 2013

Asianajotoimisto Bird & Birdin palvelutarjonta Pohjoismaissa laajenee. Yhtiö aloitti asianajotoiminnan Tanskassa 1.5.2013 yhdistymällä paikallisen asianajotoimisto BvHD:n kanssa.

Kööpenhaminaan avatun toimiston myötä Bird & Birdistä tuli ensimmäinen kansainvälinen asianajotoimisto, jolla on toimistot sekä Suomessa, Ruotsissa että Tanskassa ja näiden lisäksi myös laajemmin Itämeren alueen maissa: neljä toimistoa Saksassa ja yksi Puolassa. Bird & Birdin toimistojen lukumäärä kansainvälisesti nousee Tanskan toimiston myötä 25:een.

BvHD tunnetaan Tanskassa alun perin erityisesti IT-alan juridiikkaan erikoistuneena asianajotoimistona, mutta toimiston asiantuntemus ja kokemus kattaa myös yritysjärjestelyihin, kaupallisiin sopimuksiin, julkisiin hankintoihin ja riitojen ratkaisuun liittyvän oikeudellisen neuvonnan. Asiakaskuntaan kuuluu Tanskassa toimivia yrityksiä laajalti IT-, media- ja telekommunikaatiosektoreilta – globaaleista toimijoista kotimaisiin start-up-yrityksiin – sekä eri julkisyhteisöjä ja kansainvälisiä suuryrityksiä useilta eri toimialoilta. BvHD:n korkealuokkainen juridinen osaaminen, kokemus ja palvelujen maantieteellinen kattavuus täydentävät Bird & Birdin kansainvälisiä vahvuuksia.

Bird & Birdin Suomen toimitusjohtajan Jori Taipaleen mukaan nyt toteutuva fuusio Tanskassa mahdollistaa jatkossa myös toimiston suomalaisten asiakkaiden palvelemisen entistäkin sujuvammin Pohjoismaissa ja Itämeren alueella, missä rajat ylittävät sopimus- ja yritysjärjestelyt ovat monille asiakkaillemme luonnollinen ja keskeinen osa heidän liiketoimintaansa.