Førende it-retsadvokat ny partner hos Bird & Bird i København

01 september 2014

Advokat Anders Wernblad er i august 2014 startet som ny partner hos Bird & Bird i København. Anders skal være med til at styrke Bird & Birds danske afdeling for it-ret yderligere.

Anders har gennem hele sin karriere arbejdet med it-ret og har særlig spidskompetence inden for e-handel, komplekse it-kontrakter og offentlige it-udbud.

Han er advokat for både private virksomheder og offentlige myndigheder, herunder Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH), hvor han også er en del af foreningens politiske udvalg.

Anders er certificeret it-advokat, ekspert i it-tvister og mediator. Han er cand.jur. fra Københavns Universitet og fik sin advokatbeskikkelse i 1998. Anders har desuden en Master of Laws (LL.M.) fra Northwestern University i Chicago.

Anders er forfatter til flere udgivelser vedrørende it-ret, herunder om mediation som konfliktløsningsmulighed i it-projekter og om konkursretlige problemstillinger i forbindelse med it-kontrakter.

Jesper Langemark, managing partner hos Bird & Bird i Danmark, udtaler: "Vi er kendt for at være et firma med et enestående omdømme på de områder, hvor teknologi er i centrum. Vi har en stærk it-retsafdeling i Danmark, og Anders’ ankomst vil styrke vores ekspertise på disse områder yderligere. Anders anses for at være en af de bedste it-/e-handelsadvokater i branchen, og vi er meget glade for at kunne byde ham velkommen til vores team.”

Anders udtaler: "Jeg ser frem til de nye muligheder hos Bird & Bird. Bird & Birds branchefokus og tilstedeværelse i mange lande gør det muligt for mig at opbygge en international platform, hvorfra jeg bedre kan hjælpe mine klienter inden for it og e-handel, som ønsker at udvide forretningen til andre lande. Samtidig har Bird & Bird et stort fokus på den offentlige sektor og et meget stærkt udbudsteam, som jeg glæder mig til at samarbejde med i opgaver for mine offentlige klienter."